Dag 1 med Roaccutan

Välkommen till min blogg! :)

Efter att ha haft problem med akne från ungefär 13 års ålder, påbörjade jag idag min roaccutankur.
Jag fyller snart 20 år, och har alltså haft dessa problem i snart 7 år!
Jag har prövat i stort sett allt, från Basiron, Differin, Stioxyl, Dalacin till Duac och Tetralysal; allt med varierande resultat. Efter min tetralysalkur trodde jag att jag var fri från min akne, men efter cirka ett halvår kom besvären tillbaka, med större kraft.

Det senaste året har min akne, som tidigare mest funnits på kinderna, även brett ut sig över käkbenet på höger sida och jag har också fått många ärr. Läkare har tidigare tagit upp Roaccutanbehandling, men jag var fast besluten att det inte var något för mig, både på grund av att jag varit rädd för biverkningar och tankar av typen "Jag har ju inte SÅ allvarliga problem, som man sett andra ha...".

Men nu har jag fått nog av att behöva sminka mig bara för att gå till affären eller på en promenad; jag är trött på att skämmas för mitt ansikte även inför min familj; jag är trött på att vid samtal med andra känna hur de tittar på min akne istället för att titta mig i ögonen.
Så idag, den 31 januari 2012 är min första dag på Roaccutan! Jag hoppas innerligt att detta, så omtalade preparat ska hjälpa mig, göra mig fri från aknen och alla besvär kopplade till sjukdomen!

Min intention är att dela med mig av mina erfarenheter under kuren; framsteg, biverkningar och så vidare. Kanske kan bloggen vara till stöd för andra med akne.

Sofia


Kommentarer
Postat av: Leif

Du är verkligen värd att slippa ifrån accnen !!!

Kämpa på så tror jag finnarna ger upp........

(Kanske bra också att äta rätt.....choklad t.ex. är väl inte bra !?!?

2012-02-01 @ 00:34:53
URL: http://roaccutantreatment.blogg.se/
Postat av: sannas rum

you go girl :D

roaccutan blev min räddning, tror du kommer känna samma sak (:



ett tips är att inhandla en mineralfoundation, för du kommer inte kunna använda smink efter ett tag på grund av att roaccutan torkar ut huden och läpparna. ha alltid lipsyl i närheten :D

2012-02-01 @ 07:55:43
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Ninni

Hurra för ett jättebra beslut!

Själv gick jag med eländet i 15 år innan jag vågade mig på Roaccutan. Som jag har ångrat mig att jag inte gjorde det tidigare. Idag är jag besvärsfri efter en halvårsdos 2007..men ärren får jag leva med. Lite knepigt att du börjar äta nu. Vanligtvis börjar man äta på hösten för att minimera att utsätta sig för solen. Vad du än gör..avbryt inte behandlingen efter en par månader. Känner flera som gjorde det och fick börja om, och börja om. Något som var lite småjobbigt var klådan över hela kroppen om kvällarna...Se till att du har någon som kliar eller be om Atarax som är klådstillande så du får sova gott om nätterna.

Önskar dig all lycka till!!

kram Ninni

2012-02-01 @ 20:12:43
URL: http://www.foto-bus.blogspot.com
Postat av: Loverz

You go girl!!!

2012-02-03 @ 23:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0